MINDFULNESS

życie pełnią życia

Budzę do Teraźniejszości…

Oddychasz… Czujesz… Myślisz… Żyjesz…
Jesteś… Ja także… tak jak i Ty…
I cieszę się, że odwiedzasz teraz moją stronę.
To zaproszenie do uważności… Dzień dobry : )

 

Może zastanawiałeś się dlaczego wzrasta zainteresowanie skuteczną redukcją stresu
przez praktykowanie uważności i dlaczego coraz więcej osób uczy się uważności i ją stosuje.

 

Fakty.

Skuteczność 8-tygodniowego Kursu Uważności MBSR została potwierdzona w licznych badaniach naukowych.
Pokazują one pozytywne zmiany zachodzące w ciele, mózgu i umyśle osób, które praktykują minduflness (uważność).

 

  • 97% osób uważa, że skorzystało z treningu MBSR
  • 94% osób uważa, że dzięki praktyce uważności potrafi lepiej zadbać siebie
  • 93% osób uważa, że lepiej radzi sobie w sytuacjach stresowych

(dane:The Insight Center)

 

Dlaczego warto…

Jest wiele powodów, dla których coraz większa ilość ludzi różnych profesji i w różnym wieku
decyduje się praktykować uważność na kursach MBSR.

To naturalne, że coraz więcej osób chce:

  • zredukować stres i doświadczać większego spokoju i harmonii
  • mieć lepszą jakość życia, związków, pracy
  • posiadać skuteczną umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami codziennego życia

Coraz więcej osób chce spokojnie i zdrowo żyć.
Szukając skutecznej metody odnajdują ją ucząc się uważności na kursie MBSR.

(opinie uczestników o prowadzonym przeze mnie treningu znajdziesz tutaj…)


Ten program jest dla Ciebie jeśli…

  • ważne jest dla Ciebie by świadomie wpływać na swoje zdrowie i jakość życia
  • jesteś zainteresowana/zainteresowany własnym rozwojem,
  • chcesz skutecznie obniżyć stres
  • ważna jest dla Ciebie jakość życia i to by umieć skutecznie radzić sobie
    z wypaleniem zawodowym i osobistym
  • myślisz o tym by zainteresować się skutecznością uważności i zacząć się jej uczyć

 

Zapisz się na kurs lub umów się ze mną na bezpłatną konsultację:

  • przy dobrej herbacie/kawie/soku opowiem Ci jak przebiega Kurs Uważności MBSR
  • dowiesz się jakie korzyści będziesz mieć z udziału w nim
  • sprawdzisz w ilu obszarach życia możesz doświadczyć pozytywnej zmiany
  • odpowiem na Twoje pytania

 

Najbliższy kurs…

już wkrótce rozpocznie się XXVIII edycja
8-tygodniowego Kursu Uważności MBSR

(program prof. Jona Kabat-Zinna)

 

Zaczynamy 19 września (wtorek) 2017r.

Zajęcia: wtorki godz. 18.00-20.30
Miejsce: Księgarnio-Kawiarania Nalanda, pl. Kościuszki 12, Wrocław

Cena: 850zł
(koszt 8-tygodniowego treningu, konsultacji indywidualnej i materiałów)

ZNIŻKA : )
Dokonując rezerwacji miejsca na kursie do 01.09.2017 r. dostajesz 130zł zniżki!
(studenci 170 zł zniżki)

Koszt kursu (8-tygodni kursu, konsultacja indywidualna i materiały)

po zniżce 720 zł (studenci 680 zł)

Ilość miejsc w grupie ograniczona!

Gwarancją rezerwacji miejsca na kursie jest wypłata zaliczki: 130 zł
Istnieje możliwość rozłożenia kwoty za kurs na 3 części.

Dane do przelewu zaliczki:

ARTofCHANGES Krzysztof Papis
numer rachunku: 64 1140 2004 0000 3402 3344 1155
(w tytule wypłaty proszę wpisać swoje imię i nazwisko i czego dotyczy wpłata)

Terminy sesji warsztatowych:

zajęcia we wtorki w godzinach 18.00 – 20.30

sesja 1 – 19.09.2017 r. (rozpoczęcie kursu)
sesja 2 – 26.09
sesja 3 – 03.10
sesja 4 – 10.10
sesja 5 – 17.10
sesja 6 – 22.10 Dzień Uważności (niedziela w godz.10.00-17.00)
sesja 7 – 24.10
sesja 8 – 07.11
sesja 9 – 14.11

Umów się na niezobowiązującą konsultację wprowadzająca do Kursu Uważności MBSR,
lub zarezerwuj dla siebie miejsce na kursie już TERAZ.

Formularz kontaktowy

Czym jest program MBSR (Mindfulness – Based Stress Reduction)

Program MBSR, został opracowany przez prof.Jona Kabat-Zinna na University of
Massachusetts Medical School, USA. Trening MBSR może być prowadzony jedynie
przez uprawnionych trenerów mających ukończone formalne szkolenie nauczycielskie.

Skuteczność Treningu Redukcji Stresu MBSR została potwierdzona w licznych badaniach.

(np.: meta-analizaGrossman, Niemann, Schmidt i Wallach, 2004).
 
  • 97% osób uważa, że skorzystało z treningu MBSR
  • 94% osób uważa, że dzięki praktyce uważności potrafi lepiej zadbać siebie
  • 93% osób uważa, że lepiej radzi sobie w sytuacjach stresowych                      

dane:The Insight Center

Program MBSR trwa 8 tygodni, a każdy z ośmiu cotygodniowych warsztatów trwa od 2.5 do 3 godzin.

  • Kurs obejmuje łącznie 27 godzin zajęć (8 sesji warsztatowych, Dzień Uważności, konsultację indywidualną z prowadzącym).
  • W ramach Kursu Uważności każdy uczestnik ma indywidualne wprowadzenie do programu MBSR
  • Uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu.
  • Każdy uczestnik otrzymuje 3 specjalnie nagrania audio z ćwiczeniami
  • W drugiej połowie programu MBSR odbywa się całodzienny trening – Dzień Uważności – podczas którego wykonuje
    się ćwiczenia rozwijające i pogłębiające uważność
  • Aby uczestniczyć w programie nie jest potrzebne żadne wcześniejsze przygotowanie i doświadczenie w praktyce uważności

Czym jest Mindfulness…

Określenie MINDFULNESS tłumaczone w języku polskim jako UWAŻNOŚĆ wywodzi się od angielskiego przymiotnika
mindful – uważający, troskliwy, dbały, świadomy.


Jon Kabat-Zinn określa uważność jako…

szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę.

 

„Mówiąc najprościej, uważność to świadomość każdej chwili. Pielęgnuje się ją przez celową koncentrację na rzeczach,
nad którymi zwykle się nie zastanawiamy. Jest to systematyczny rozwój nowych rodzajów kontroli i mądrości
w naszym życiu, oparty na naszych wewnętrznych zdolnościach relaksacji, skupiania uwagi, świadomości i percepcji.”

Jon Kabat-Zinn, „Życie Piękna Katastrofa”


Uważność jest sposobem uczenia się bezpośredniego kontaktu ze wszystkim, co pojawia się w naszym życiu,
brania odpowiedzialności za własne życie, dbania o siebie poprzez świadomą i systematyczną własną pracę
ze stresem, bólem, chorobą oraz wyzwaniami codziennego życia.


Dzięki zwiększaniu świadomości 
funkcjonowania ciała, umysłu i pojawiających się emocji odzyskujemy wewnętrzną harmonię. Program Redukcji Stresu Oparty na Uważności pozwala nam uwolnić wewnętrzne zasoby (wewnętrzną siłę) i cieszyć się życiem.

„Gdziekolwiek jesteś, Bądź…”

O mnie…

Od ponad dwudziestu lat zgłębiam praktyczne oraz teoretyczne aspekty najskuteczniejszych metod i ścieżek wspierających pełny rozwój człowieka.

Jestem zwolennikiem integralnego podejścia do rozwoju – takiego, w którym ważny jest umysł, emocje, ciało i sfera duchowości.

Od ponad dwudziestu lat doskonalę swoje umiejętności
i wiedzę, po to by dopasować metodę do człowieka z jakim pracuję, a nie człowieka do metody.

Bardzo ważne są dla mnie rzeczywiste pozytywne efekty
i skuteczność mojej pracy.

Często żartuję, że jestem właścicielem 3 kilogramów dyplomów i certyfikatów : )

Ukończyłem między innymi:
4-letnią Szkołę Psychoterapeutów i Trenerów, w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie, Szkołę Coachingu ICC – International Coaching Community, szkolenie trenerskie Emotional Freedom Technique, Szkołę Psychologii Zorientowanej na Proces, Szkołę Trenerów i Konsultantów Zarządzania, Trening Nauczycielski MBSR i MBCT (The Institute for Mindfulness-Based Approaches, Niemcy) etc…

Posiadam także prawie dziesięcioletnie doświadczenie jako wykładowca akademicki (Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna we Wrocławiu i Uniwersytet Wrocławski). Obecnie piszę pracę doktorską.

Gdybym miał jednym zdaniem opisać to czym się zawodowo zajmuję, to brzmiałoby ono:

WSPIERAM INDYWIDUALNE OSOBY ORAZ ORGANIZACJE W ODKRYWANIU I PEŁNYM WYKORZYSTANIU ICH POTENCJAŁU.

Pomagam ludziom żyć Życiem na ich Własnych Zasadach.

Zapraszam do kontaktu.
Napisz lub zadzwoń.

Krzysztof

ps. mąż Agnes i tato małego Igusia

Opinie uczestników o prowadzonym przeze mnie 8-tygodniowym Kursie Uważności MBSR

„Trening Uważności pozwolił mi zrozumieć, że najistotniejsza jest ta chwila w której się znajdujemy. Poprzez obserwacje swoich zachowań podczas tych 8 tygodni, zrozumiałem jak dużo automatycznych zachowań rządzi moim życiem. Potrafię teraz czasami spojrzeć na siebie, swoje myśli oraz emocje
z zewnątrz, przez co jestem ich bardziej świadom. Pozwala mi to mieć nad nimi większą kontrolę i nie ulegać im tak bardzo jak wcześniej.
Podczas spotkań z Krzyśkiem, nauczyłem się również jak ważne jest nieosądzanie ludzi. Jednak najważniejszą rzeczą, którą wyniosłem z treningu
to świadomość siły naszego własnego oddechu i jego odczuwania.”
Mariusz Twardy

***
„Co mi dał kurs MBSR? Na usta cisną się wielkie słowa. „Przebudzenie” to jest wielkie słowo, ale ja czuję jakbym się pomalutku budziła do swojej codzienności. To niewiarygodne jak dużo frajdy sprawia bycie tu gdzie jestem (w przeciwieństwie do martwienia się jak sobie jutro z czymś poradzę albo czemu wczoraj odpowiedziałam komuś tak a nie inaczej : ))). Jeśli chodzi o pieniądze to robiłam kurs w bardzo trudnym dla mnie okresie finansowym. Komuś z boku mogłoby się wydawać dziwne, że zapłaciłam tyle za „jakiś” kurs : ) A ja jestem sobie ogromnie wdzięczna, że się na to zdecydowałam. Jestem psychologiem i skończyłam sporo kursów, znam trochę metod ale Trening Uważności MBSR był pierwszym, który wniósł tyle do mojej CODZIENNOŚCI. Myślę, że ma to związek z praktyką. Wcześniej dużo czytałam, „rozumiałam” i na tym się kończyło. A uważność działa dopiero wtedy, kiedy bierzesz ją do swojego prawdziwego życia, gdzie małe dzieci krzyczą i nie śpią w nocy : ) , w pracy jest różnie (delikatnie mówiąc…) a na ulicach korki. Ja uważam, że jeśli w takich warunkach coś działa to warto było spróbować : ) Skanowanie ciała dało mi chyba najwięcej – powrót do swojego ciała. Po latach „bycia w głowie” : ) delektuję się smakowaniem, czuciem, słuchaniem – jest mi teraz przytulniej w moim ciele : ) Ważne jest też chyba to, że kurs trwa 8 tygodni. Jest czas na proces, na kryzysy : ))) i zorganizowanie swojego życia tak, żeby wygospodarować czas na praktykę (choć na początku wydawało mi się to niemożliwe : ))) Dużą wartość miała też dla mnie grupa (której ogromnie dziękuję!!!) – łatwiej przejść przez trudne momenty widząc, że nie tylko ty się z tym zmagasz. Gorąco polecam : ) Kaśka

***
„Zupełnie przypadkowo dowiedziałem się o 8-tygodniowym Treningu Uważności (programie MBSR). Jeszcze bardziej przypadkowo odnalazłem stronę Krzyśka i wysłałem zapytanie o cenę i miejsca w grupie. Przed kursem o medytacji wiedziałem raczej niewiele. Po przeczytaniu kilku artykułów uwierzyłem, że moje życie stanie się choć trochę bardziej poukładane. Ja sam natomiast stanę się bardziej świadomy czego w życiu chcę…
Moim zdaniem organizacja i przebieg prowadzonego przez Krzysztofa tego 
8-tygodniowego treningu: rewelacyjna. Sam trening okazał się dla mnie świetnym doświadczeniem. Poznałem fantastyczne i otwarte osoby. Już teraz kiedy jestem po i piszę swoją refleksję – wiem, że to była jak dotąd moja najlepsza inwestycja w siebie. Zacząłem odnajdywać się w tym co dzieje się wokół mnie (np. w moich relacjach z ludźmi). Nie powiem, że jestem teraz oświeconym, przebudzonym i obecnym 100% w ciągu dnia „mistrzem uważności”, jednak z tygodnia na tydzień zauważam postęp, np.
w rozpoznawaniu swoich automatycznych zachowań. Coraz łatwiej jest mi być „tu i teraz” w ciągu dnia w pracy – co z kolei owocuje przyjemniej
i produktywniej spędzonym czasem poza domem. Gorąco polecam Trening Uważności (program MBSR) każdemu.” 
Tomek Chmura

***
„Przed Treningiem Uważności MBSR (Mindfulness – Based Stress Reduction), miałem problem z powracającymi przeszkadzającymi myślami
z przeszłości. Pewne wydarzenie bardzo mocno zakorzeniło się w moim umyśle, co powodowało nieustanną wędrówkę myśli w tamtym kierunku.
Mimo długiego upływu czasu, ciągle mnie to męczyło, często psuło nastrój i obniżało pewność siebie. Trening pokazał mi, że można postrzegać świat
w zupełnie inny sposób. Bardziej swobodny, nieograniczony i wolny od problemów. W pełni z tej wiedzy skorzystałem i uwolniłem się od przeszkód, które tylko marnowały mój cenny czas i energię. Co więcej zmieniło się moje podejście do życia, bo w wielu sytuacjach, również tych nowych, odnajduję się w bardziej naturalny sposób. Można powiedzieć, że wytworzyłem nowy nawyk, polegający na byciu tu i teraz. Zdecydowanie mniej czasu poświęcam na rozmyślaniu o przeszłości czy przyszłości, a bardziej jestem skoncentrowany na tym co mam przed nosem. Dzięki temu znacznie wzrosła wydajność
i jakość mojej pracy. Zastanawiam się jak w skrócie można by opisać ten stan umysłu. Wszystko co się wydarza wydaje się bardziej świeże, nowe
i jednocześnie bliskie. Koncentrując się na wrażeniach chwili obecnej odczuwam większą radość z życia, tak jakby „bez powodu”.
Przemek

***
„Dla mnie Trening Uważności był ciekawym doświadczeniem, które już teraz po wszystkim pomaga mi odnaleźć dystans do spraw codziennych
i szybciej pomaga mi określić które sprawy wymagają mojej uwagi w większym stopniu, a które mniej lub w ogóle. Ćwiczenia praktyczne – bezcenne : ) Polecam”. 
Michał

***
„Żyjemy w środowisku, do którego nie przystosowała nas ewolucja. Codziennie przetwarzamy setki informacji, przemierzamy w hałasie dziesiątki kilometrów, czas wolny spędzamy intensywnie, uzależniamy się od adrenaliny i używek. Dokładnie tak wyglądało moje życie przed treningiem MBSR
i chociaż fundamentalnie nie zmieniłem swoich zwyczajów, to postępuję zdecydowanie bardziej uważnie. Dla mnie uważność oznacza przede wszystkim mniejsze skupienie na wielkich życiowych celach, a większe na codzienności. Mniej istotne stają się pytania o to, czy za 20 lat będę bogatym przedsiębiorcą i czy moje dzieci będą chodzić do prywatnej szkoły. Zdecydowanie bardziej zaczyna się za to liczyć jakość wieczornego posiłku i przeczytanie kilkudziesięciu stron książki, na której wcześniej nie byłem w stanie się skupić. Nie chodzi jednak o rezygnację z ambicji, ale o realizowanie ich w bardziej zrównoważony sposób. Trening MBSR był dla mnie wyzwaniem i okazało się, że światło dzienne ujrzały sprawy, o których starałem się wcześniej nie myśleć. To trudny, ale zarazem bardzo wartościowy proces poznawania samego siebie. Polecam go wszystkim.” 
Grzegorz

***
„Jestem osobą, która zawsze robiła wiele rzeczy. Angażowałam się w rozmaite sprawy i projekty, często jako lider, studiowałam na 2 uczelniach jednocześnie, masa znajomych, bogate życie towarzyskie. Mój umysł zawsze pracował bardzo intensywnie pchając mnie od nowego do nowego i do przodu, do przodu, żyłam w przyszłości. Pojawiły się dzieci, chwilowe zwolnienie i momenty skupienia w teraźniejszości. Było to coś nowego i dziwnego dla mnie. Potem wróciły stare nawyki i szybkie tempo. Nie było to jednak już tak przyjemne i energetyczne Pojawiły się konflikty i częste poczucie złości… Zaczęłam tracić energię fizyczną, a umysł podejmował coraz to więcej wyzwań. Moja własna głowa zaczęła mnie męczyć. Poszukiwałam skupienia i uwolnienia od tego galopu – gdy trafiłam na książki J.Kabata-Zinna i jego żony. Czułam, że poszukuję takiej właśnie jakości. Niecały rok później odbyłam Trening Uważności z Krzysztofem. Zatrzymanie i skupienie w trakcie trwania treningu były nową jakością wcześniej przeze mnie poszukiwaną, skupienie na ciele i oddechu, niby normalne – zupełnie nowe i stabilizujące. W połowie przyszedł kryzys – bo moje nawyki robiły wszystko by dalej utrzymać szybki pęd, tygodnie przyspieszały… Ćwiczenia były nieznośne… Uświadomienie moich wzorców i nawyków postępowania, jak też regularna praktyka ustawiło mnie na nowej drodze, w tu i teraz. Przyszło większe zrozumienie i wgląd. Trening i medytacje dały mi głębokie zrozumienie tego, że nie jestem moimi myślami i że wiem już jak się nie dać im zawładnąć. Dla mnie jest to dopiero początek uważności, ale jedyny sposób, żeby rozwinąć siebie i przeżyć swoje życie.” (prośba o zachowanie animowości)

***
„Trening Uważności, na którym byłem u Krzyśka, pozwolił mi odkryć nowe aspekty swojego życia, z których przed tym treningiem nie zdawałem sobie sprawy. Będąc tu i teraz mam szansę zauważyć emocje, myśli, bodźce zewnętrzne i zdecydować co z nimi zrobić, jak na nie zareagować. Przed treningiem uważności większość rzeczy i doznań była dla mnie niezauważalna, moje działania często były automatyczne (czyli wykonywałem je nie zdając sobie z nich sprawy). Dzięki treningowi uważności poprawiłem jakość swojego życia.” Rafał

***
” Nauczyłem się kontrolować emocje, stres, gniew/złość, które pojawiały się często pod wpływem małych bodźców z zewnątrz. Praktyka jest bardzo często ciężka i wymaga od nas konsekwencji i wytrwałości, jednak warto poświęcić na to czas, ponieważ jest to czas który tak na prawdę poświęcamy samym sobie.” Marcin

Umów się na niezobowiązującą konsultację wprowadzającą do Kursu Uważności MBSR, lub zarezerwuj dla siebie miejsce na kursie już TERAZ.

Kontakt

konsultacje indywidualne:
(po wcześniejszym ustaleniu terminu)

tel.(+48) 602 72 55 83
e-mail: info@krzysztofpapis.pl

www.KrzysztofPapis.pl
www.Mindfulness-Mbsr.pl